Sjoko kokos mousse

En sjokoladeelskers drøm!

Som frokost, dessert eller kvelds – like god uansett! Oppskriften er fra superjenta Christina Strøm Fjære, verdensmester i bikinifitness og kjenning fra SATS.

Ingredienser

  • Fullfett kokosmelk  – 120g
  • Myoprotein – Mocca – 40g
  • Bakekakao – 1 ts evt. 5 g
  • Steviadråper i shaken dark chocolate – 2 dråper
  • Sukrin gold – 1 ts
  • Et dryss med havsalt og kardemomme
  • Noen dråper vann
  • Toppes med bær og sukrin gold i ønsket mengde.

Jeg vet Christina også bruker  litt pulverkaffe i også, men jeg liker den best uten.

IMG_7724

How to

  1. Jeg bruker en liten bolle og måler opp ønsket menge kokosmelk, proteinpulver og bakekakao.
  2. Tilsetter de andre ingrediensene og rører det sammen med en ballongvisp.
  3. Jeg syntes «moussen» blir enda bedre og luftigere om jeg visper den. Etter jeg har rørt det hele sammen tilsetter jeg litt iskalt vann og mikser et lite minutt eller to.
  4. Topp med f. eks jordbær og blåbær (mine favoritter), en god dæsj sukrin gold fra Funksjonell Mat og litt nøtter om ønskelig.
  5. Nytes helst alene.

I forhold til mengde er dette hva jeg bruker, kan selvfølgelig reduseres eller lages i større posjoner om ønskelig. Noen vil kanskje syntes at dette blir i det søteste laget, men for meg som ikke spiser så mye godteri om dagen er denne just perfect ♥

IMG_7723

 IMG_7722

IMG_7816 Processed with VSCOcam with t2 preset

1 thoughts on “Sjoko kokos mousse

Legg igjen en kommentar