ProteinPizza

Enkelt og kjapp pizza for 1 eller 2 pers. Denne godsaken lages på 1-2-3, og pizzaen komponerer du som du selv vil.

Pizzabunn – Lowcarb

Ingredienser

  • 1 egg
  • 3 eggehviter
  • 10 gram Fiberhusk
  • 10 gram kokosmel (eller annet mel som sesammel, bakepro osv.)
  • En klype salt

How to

  • Bland sammen alle tørrvarer.
  • Ha i det ene egget + 1 hvitte
  • Stivpisk de to resterende eggehvitene og vend de forsiktig inn i deigen uten å slå ut for mye av luften.
  • Spre ut på bakepapir med slikkepott og stek i 5 min på 200 grader (over- og undervarme).

Når du har forhåndsstekt deigen topper du pizzaen med det du måtte ønske. Her har jeg brukt tomatsaus, ferske tomater, sopp og rødløk som «base» …

IMG_1920

Og toppet med kyllingfilet, gul paprika, mozarella, litt mais og fersk basillikum.

IMG_1923

 

Steketiden når toppingen er lagt på varierer litt fra pizza til pizza. Lukt, se og føl deg frem. Jeg hadde min inne i ca 10-15 min på 175-200 grader.

 

Håper det smaker!

 

For de som er interesserte // Hele pizzabunnen inneholder:

Kcal: 150
Carb: 1,5 – 2 gram
Protein: 20 gram
Fett: 7 gram

 

Malin

Legg igjen en kommentar